A divat világában nem ritka, hogy egyes divatházak, tervezők, fotósok egymás kollekciójából, koncepciójából merítenek ötletet saját kollekciójuk vagy épp reklámkampányuk kidolgozásához. Van amikor egy az egyben lemásolják egy másik divatház reklámanyagát, és van mikor csak egy kis szeletet tesznek magukévá.
A szálak sok esetben összegubancolódnak és sokszor nem lehet kitalálni ki, mikor, mit és kitől vett át.
1979- Charles Jourden kampány, fotós:Guy Bourdin
2012- Aldo kampány, fotós: Terry Richardson
Guy Bourdin a 20. sz. második felének egyik legjelentősebb reklámfotósa volt. Csakúgy, mint Terry Richardson ő is híres volt provokatív jellegű fotóiról. Gyakran feszegette a határokat, szerette a szexualitást megjeleníteni képeiben, nem ritkán az agresszióval vonta össze.(képei itt megtalálhatóak)
Guy Bourdin híres munkái közé tartozott a Charles Jourdan francia cipőtervezőnek készített reklámkampányok fotói.
A tervezőnek Bourdin 9 éven át dolgozott, és az ezen időszak alatt készített reklámfotók arról voltak híresek, hogy csak a modellek lábait fényképezte le, a testük nem látszódott. Ez abban az időben újszerűnek, provokatívnak tűnt.
A dolog pikantériája, hogy Guy Bourdin maga is koppintotta a test nélküli modellek ötletét... mindennek az atyja a dadaista német fotós Erwin Blumenfled volt.
1945 - Erwin Blumenfled
1979 - Guy Bourdin
Terry nem csak Bordin fotóit másolta le, sokszor merített már más fotósok képanyagából is ihletet.
1970 - Guy Bourdin
2007- Terry Richardson - Tom Ford kampány
Bourden képei elég népszerűnek bizonyultak, mert Tim Gutt is felhasználta egy 2010-es kampányhoz:
Persze nem ők az egyetlenek, akik elődeik munkáit másolják le:
1971- a meztelen Yves Saint Laurent, fotós: Jeanloup Sieff
2011- David Gandy modell, a Dolce & Gabbana 2011-es szemüveg kollekcióját reklámozza, fotós:Mariano Vivanco
1937- Elsa Schiaparelli megalkotta a Shocking de Schiaparelli parfümhöz a Mae West színésznő által ihletett üveget
2012- Jean Paul Gaultier és az ő X L’Eau parfümje
1941 - John Rawlings, Vogue magazin
2009 - Steven Meisel, Missoni tavasz/nyár kampány